Tidak tahu hendak tulis apa untuk menceritakan pengalaman tpada tahun 2012. Harapnya gambar di atas boleh 'bercerita' untuk saya.

Banyak benda yang tidak dicapai tahun ini. Kalau digunakan indeks KPI sebagai kayu ukur, maka prestasi tahun ini aman mendukacitakan.

Tidak cukup rasanya untuk kita cakap 'Saya sudah buat yang terbaik' sedangkan hasil masih mengecewakan. Dalam beberapa situasi, apabila dibuat penilaian semula pada diri kita didapati masih ada langkah yang kita ambil dengan sambil lewa.

Kita selalu dengar bahawa 'Usaha tangga kejayaan'. Namun jika kejayaan masih tidak kita miliki, bukan bermakna usaha kita itu sia-sia. Sebaliknya, perkara yang terjadi adalah, usaha kita masih tidak cukup untuk memperolehkan kejayaan.

Sikap malas, bertangguh, 'bersenangan', suka di zon selesa dan lari dari menyelesaikan masalah masih menjadi dominan pada diri.

Saya mengharapkan agar diri ini untuk tingkatkan usaha dan tidak berputus asa. Semoga tercapai niat membantu dan membalas jasa ibu bapa tercinta dan membantu ahli keluarga seluruhnya.
I love u mom and dad.
Tidak cukup dengan hanya berkata, saya perlu laksankannya. Jika benar saya telah berusaha, hasilnya adalah berita gembira.

Semoga hajat tercapai dan saya akan pastikan ia terlaksana. In Sha Allah.


Kritikanmu, Pujian untukku!

Leave a Reply

Bahasa jiwa bangsa. Komenlah dengan berhikmah! C=